עבודה אקדמית? חפשו עכשיו במאגר הענק, האיכותי והעדכני ביותר:

מוענק על כל האתר 7 אחוז הנחה בעת "חרבות ברזל". קוד קופון: "מלחמה"

ב"ה. אנו חב"דניקים ולא נחטא בגזל: יש גם עבודות אקדמיות בחינם (גמ"ח). 15,000 עבודות אקדמיות במחיר שפוי של 99 - 390 שח.  סרטון על מאגר העבודות האקדמיות

اللغة العربية Русский

français              አማርኛ

לא מצאתם עבודה מתאימה במאגר? סמסו לנו דרישות לכתיבה מותאמת אישית - ונפנה למומחה חיצוני בעל תואר שני בתחום שלכם לכתיבה הנתפרת לצרכים שלכם בדיוק!

פרסמו את עבודותיכם הישנות אצלינו וקבלו הכנסה פסיבית נהדרת!

חוות דעת על מרצים

הוצאת ויזה לדובאי תשלום מאובטח בעברית

אמריקן אקספרס – ויקיפדיה    (לא דיינרס)

תוצאת תמונה עבור פייבוקס 5% הנחה ב-פייבוקס

bit ביט on the App Store   ×ª×©×œ×•× בחיוב אשראי טלפוני דרך נציג שירות 24/7העברה בנקאית

עבודת גמר ספרד, מדריד, ברצלונה, פירנאים, אנדלוסיה, ערים וכפרים, תכנון ימי טיול, מדריכי טיולים לחו״ל (עבודה אקדמית מס. 9969)

‏390.00 ₪

הרצאה - הסגנון הגותי והקתדרלה של ברצלונה

הרצאה - פלסה סנט חיימה

שיחת סיכום

ספרד שוכנת בחצי האי האיברי אשר בדרום מערב אירופה, והיא המדינה הרביעית בגודלה באירופה, המשתרעת על פני 504,782 קמ"ר. היא גובלת: בצפון-מזרח עם צרפת ואנדורה, החולקות עמה את רכס הרי הפירינאים, בדרום-מזרח בים התיכון, במערב עם פורטוגל, ובצפון עם מפרץ ביסקאיה (Bay of Biscay) והאוקיינוס האטלנטי.

שתי קבוצות איים (ארכיפלגים) שייכות אף הן לספרד - האיים הבלאריים והאיים הקנאריים : האיים הבלאריים (Islas Baleares) הם ארכיפלג בים התיכון, סמוך לחופה המזרחי של ספרד. שהגדולים בהם הינם: מיורקה (Mallorca) ואיביזה (Ibiza). האיים הבלאריים הם קהילה אוטונומית בספרד, שבירתה היא העיר פאלמה דה מיורקה, הנמצאת באי מיורקה.

לוח זמנים ליום טיול אחד לדוגמא:_______________________________________

06:30 השכמה שלי 07:00 השכמה של הנוסעים 07:30 ארוחת בוקר

08:30 נסיעה לברצלונה (3 שעות ) + 40 דקות הפסקה. בדרך אתן 2 הרצאות: הרצאה על ההיסטוריה של ברצלונה ועל מקור שמה והרצאה קלילה על מועדון הכדורגל של ברצלונה: " בארסה"

12:10 תצפית על ברצלונה מהר היהודים. הרצאה על הר היהודים והרצאות קצרות על הרמבלה ועל הרובע הגותי. סיור בהר היהודים. הרצאה קצרה על האולמפיאדה ב-92 ותרומתה לפיתוח העיר.

13:30 ארוחת צהריים + זמן חופשי 14:30 נסיעה לפארק גואל, באוטובוס אתן הרצאה על גאודי . 15:00 סיור בפארק גואל + הרצאה על פארק גואל 15:20 נסיעה לסגרדה פמיליה 15:30 ביקור בסגרדה פמיליה + הרצאה על הכנסייה. 16:00 נסיעה לפסאו דה גראסייה. 16:10 ביקור בשלושת הבתים (,Casa batiio, Casa Amatiier Casa Lleo Morera). ליד כל אחד אתן הרצאה קצרה.

16:40 נסיעה קצרה (400 מי) ועצירה ליד Casa Mila   הרצאה 17:00 נסיעה לרובע הגותי, לקתדרלה של ברצלונה 17:10 תצפית על הקתדרלה +הרצאה 17:30 הליכה רגלית לכיכר לפלסה סנט חיימה (250 מי) 17:40 סיור והרצאה בפלסה סנט חיימה 18:00 הליכה משותפת לשדרות הרמבלה (400 מי) 18:10 זמן חופשי הכולל גם ארוחת ערב 20:00 נסיעה לשדה התעופה + שיחת סיכום 20:30 כניסה לשדה התעופה 22:50 המראה

פרטים על המלון:____

מעלית: טלפון ציבורי: כרטיסי טלפון: ארוחת בוקר בקומה: ארוחת ערב בקומה: מיני בר בתשלום יש / אין ערוצים בתשלום: מחדר לחדר לחייג: טלפון לקבלה: חדר המדריך: פרטים אחרים:

על פי המסורת נוסדה ברצלונה במאה ה-3 לפנה״ס על ידי בני קרתגו, אשר עסקו במסחר לאורך החוף הקטלוני. העיר זכתה לשם "ברקינו" (Barcino), על שמו של הגנרל הקרתגואי חמילקרת ברקא ( Hamilcar 270 - 228 ;Barca לפנה״ס). במשך מאות שנים היתה מושבה של קרתגו. במאה ה-3 לספירה גברה חשיבותה ובמאה ה-5 נכבשה בידי הוויזיגותים, אשר קראוה ברקינונה ("Barcinona"); למשך תקופה קצרה אף היתה בירתם.

ב-713 כבשו אותה המורים (הכובשים המוסלמים של ספרד) ונתנו לה את השם ברגילונה. לקראת סוף המאה ה-8 פרץ בה מרד בשלטון המוסלמי. בשנת 801 נכבשה העיר בידי שרל ה-1 "הגדול". תחת שלטון הפראנקים היתה ברצלונה (וכל האזור סביבה) לרוזנות קטלוניה, ולה סמכויות שלטון עצמי.

בשנת 985 נבזזה ברצלונה ביד המוסלמים. במאות ה-10 וה-11 חיזקו הרוזנים את אחיזתם בקטלוניה, ולאחר איחודן של קטלוניה ואראגון ב-1137 גדלה ברצלונה והיתה לעיר מסחר מרכזית ולבירת המדינה המאוחדת. במשך 200 השנים הבאות הלכה ברצלונה והתפשטה, בין היתר בשל הנוצרים הרבים שעברו בה במסעי הצלב בדרכם מזרחה. תקופה זו נחשבת לתור הזהב של העיר.

במהלך המאה ה-14 התחוללו בברצלונה מספר מרידות אשר הביאו לפגיעה בביטחון התושבים ולכרסום במעמדה. התדרדרות נוספת נרשמה עם הפיכתה של נפולי שבדרום איטליה, לבירתה של ממלכת ארגון וקטלוניה ב-1442. התחזקותו של בית המלוכה ההבסבורגי, עליית כוחם של העותימאנים וגילוי אמריקה אף הם לא היטיבו עם מעמדה של העיר.

ב-1808 נכבשה ברצלונה שוב, הפעם בידי צבא נפוליאון, ששלט בעיר עד 1813. המלחמה עם הצרפתים הותירה את העיר הרוסה לגמרי, ואולם הדבר הביא בסופו של דבר לתנופת בנייה אדירה בעיר, ולבנייה של רבים מחלקיה מחדש. במהלך המאה ה-19 היתה ברצלונה יעד הגירה מועדף לספרדים מרחבי המדינה, והחלו להיווצר בה מעמדות. לקראת סוף המאה כבר עלתה ברצלונה על מדריד בחשיבותה, הן במישור הכלכלי והן במישור התרבותי. המתח בין המעמדות הביא לצמיחתה של תנועה אנרכיסטית גדולה. זו מרדה בשלטון (1909), אך המרד נכשל לאחר שדוכא באכזריות רבה.

מלחמת העולם הראשונה הביאה לעיר שגשוג כלכלי. בשנת 1931 הוקמה רפובליקה דמוקרטית בספרד; קטלוניה הוכרזה כרפובליקת משנה בעלת סמכויות אוטונומיות נרחבות וברצלונה היתה לבירתה. בתקופת מלחמת האזרחים בספרד (1936 - 1939) היתה ברצלונה מרכז לנאמני הרפובליקה הספרדית. בינואר 1939 עלה בידי הגנרל פרנקו לכבוש את ברצלונה, ועם נפילת מדריד והפיכתה של ספרד לדיקטטורה, ניטלו מברצלונה כל סמכויות השלטון. בנוסף ביטל פרנקו את מעמדה של השפה הקטלנית. לאחר מותו של פרנקו ב-1975 השיב המלך חואן קרלוס את הדמוקרטיה על כנה, וב-1977 הוכרז בברצלונה על הקמתה של האוטונומיה הקטלונית . ב-1979 נחתמו הסכמים המסדירים את סמכויותיו של השלטון הקטלוני, וסימנו עידן חדש בהתפתחותה של העיר. בשנת 1992 נערכו בברצלונה המשחקים האולימפיים ומאז היא נמנית עם היעדים התיירותיים המובילים באירופה ובעולם כולו (מדי שנה פוקדים את העיר כ-20 מיליון תיירים).

שיחת סיכום

הנה הסתיים לו שבוע מיוחד במינו שבו טיילנו בחבל הפירנאים ובסביבתו. ראינו נופים פראיים עוצרי נשימה, הכרנו תרבויות חדשות ועמים מיוחדים. הכרנו את הקטלונים ואת הבסקים, התוודענו למטבח הספרדי העשיר והמגוון. עברנו אל לחלק הצרפתי של ארץ הבסקים ובקרנו בברצלונה העיר והאגדה...

בין לבין הספקנו ללמוד על העם הספרדי ועל ההיסטוריה העשירה שלו. אני מקווה שהצלחתי להנעים לכם את הטיול באמצעות סיפורים מעניינים והרצאות קצרות שהעשירו את הידע שלכם.

מעל לכל נהניתי לראות איך ביום הראשון היינו אוסל של אנשים זרים מלאים בחששות ובספקות. תסתכלו על עצמכם היום. אנחנו חבורה מגובשת ומחוייכת. עם ברק בעיניים. ככה נראית קבוצה שחוזרת מטיול מהנה ומעניין!

בואו נזכר בהספק הגדול שלנו השבוע הזה. ביום הראשון נחתנו בברצלונה ומשם המשכנו למנזר מונסראט,ההר המשונן, שם הכרנו את ה״מדונה השחורה". משם נסענו לנסיכות אנדורה, ושם גם ישנו. ביום השני טילנו בפירנאים הפראיים, בשמורת הטבע אגיאס טורטס, רכובים על גייפים. בערב חצינו את הגבול לצרפת והגענו לעיר הניסים, לורד. שם חזינו בתהלוכת צליינים, אנשים חולים, אשר מבקשים לעצמם נס שירפא אותם.

ביום השלישי מרביתנו טיילנו בקרקס גיבארני וחזינו ביצרת אומנות שרק הטבע יכול ליצור. משם נסענו לעיירה קוטרט , לגשר ספרד ולאגם גוב.

ביום הרביעי טיילנו בביאריץ ובסן סבסטיאן. בערב בילנו בטפאס בר מלא באווירה ובאוכל בסקי משובח, ברובע העתיק של סן סבסטיאן. למחרת המשכנו רובנו למחוז קנטבריה ומקצתנו נשאר ליום חופשי בבילבאו. טיילנו בשני כפרים ציוריים, קומייאס וסנטייאנה דל מאר, מקום בו מחוגי הזמן נעצרו לפני מאות שנים. משם נסענו לעיר המרשימה סנטאנדר וראינו בין השאר גם את ארמונו המהודר של המלך אלפונסו ה-13.

ביום השישי טיילנו ברובע העתיק של בילבאו וחלקנו אל ביקר במוזיאון גוגנהיים היחודי. משם נסענו לאל גרניקה שהופצצה במלחמת האזרחים וראינו העתק של הציור המפורסם של פיקסו. משם המשכנו לסרגוסה היפה, ראינו את מה שהרומאים הותירו אחריהם בעיר ואל ביקרנו בבזליקה הגדולה והמרשימה, אל פילאר.

את היום השביעי והאחרון, הקדשנו לברצלונה האחת והיחידה. היה זה יום עמוס בחוויות ובלמידות ונדמה לי שכולנו נוכחנו כמה עושר יש לעיר הזו להציע. בטוחני שהביקור הקצר בעיר הותיר בכם טעם של עוד ושלא היה זה ביקורכם האחרון בעיר.

(בעבודה האקדמית מקורות אקדמיים באנגלית ובעברית)

ביבליוגרפיה לדוגמא:

ספר העובדות העולמי של הסי. אי.איי.  CIA  (‏2025)

פרופ' שלמה בן-עמי, ספרד בין דיקטטורה לדמוקרטיה, הוצאת עם עובד

פרד ברונר ואילן רחום. המעצמה העולמית הראשונה - ספרד, אירופה ואמריקה בראשית העת החדשה. ירושלים, הוצאת כרמל

מונדרר נ'. הקודקס המקיף לדיני תיירות - נופש - מלונאות - תעופה ושיט. אוצר המשפט

The Blackwell Encyclopedia of Sociology. (2025)

Navon E. The Star and the Scepter: A Diplomatic History of Israel. The Jewish Publication Society/University of Nebraska Press

העבודה האקדמית בקובץ וורד פתוח, ניתן לעריכה והכנסת פרטיך. גופן דיויד 12, רווח 1.5. שתי שניות לאחר הרכישה, קובץ העבודה האקדמית ייפתח לך באתר מיידית אוטומטית + יישלח קובץ גיבוי וקבלה למייל שהזנת